В.О.Сухомлинський

Науково – практична Інтернет – конференція педагогічних працівників Петрівського району з проблеми «Реалізація педагогічних ідей В.О.Сухомлинського в сучасній практиці навчального закладу»  
http://petrove-petr-rmk.edukit.kr.ua/internet-konferenciya_do_100-richchya_vasilya_suhomlinsjkogo/

Спадщина В.Сухомлинського.

Автор – В.Сухомлинський.

Суть технології. Основоположною у науково-теоретичних працях і практичному досвіді В.Сухомлинського є його філософсько-педагогічна система ідей та поглядів на дитину як на найвищу цінність. Педагогіка В.Сухомлинського - це педагогіка серця, дитиноцентризму й толерантності, яка базується на ідеї наближення навчально-виховного процесу до природи конкретної дитини. Педагог створив таку психолого-педагогічну систему, в якій усе зосереджено навколо дитини-людини, це педагогіка, побудована на утвердженні тієї філософської істини, що освіта, виховання й розвиток людини мають передбачати, передусім, утвердження гармонії розуму й серця. Уроки мислення сприяють розумовому, мовленнєвому, духовному розвитку дошкільнят і вихованню в них ціннісного ставлення до природи. Діти вчаться розуміти й любити її, починають дивитися на неї іншими очима, стають активними її захисниками. Розроблені  педагогом основні норми моральної вихованості для дітей ґрунтуються на творчому використанні багатого потенціалу загальнолюдських моральних цінностей і є складовою частиною його цілісної педагогічної системи.


До 100-річчя В.О.Сухомлинського. Сайт РМК https://100rihhasychomlunskogo.blogspot.com/  

Районний семінар-практикум     

Досвід роботи опорного закладу щодо впровадження педагогічниї ідей
В.О. Сухомлинського (матеріали з досвіду роботи Луганського ДНЗ на блозі у закладці досвіди)
Відеоінтерв`ю з вихователем-методистом Петрівського ДНЗ №1 «Рудана»
 Олійник Т.М. https://sites.google.com/site/petrivskijdnzno1rudana/home

Стаття методиста РМК Сердюк В.Г. "Роль опорного закладу у підвищенні професійної майстерності педагогів" (додається).

Казки В.О.Сухомлинського 

Конспект заняття за творами В.О.Сухомлинського «Покинуте кошеня» (молодша група) https://sites.google.com/site/bogdanivskijdnzsonecko/storinka-vihovatela

Конспект заняття. Переказ оповідання В.О. Сухомлинського з використанням інноваційної технології "Мнемотехніка"

Компанієць Т.А., вихователь
Ганнівського ДНЗ «Казка»
Тема: «Переказ оповідання В.О.Сухомлинського «Не красиві слова, а красиві діла»
Мета: продовжувати формувати у дітей уявлення про моральні якості людини. Розвивати у дітей вміння логічно, послідовно, грамотно висловлювати свої думки, переказувати оповідання. Збагачувати словниковий запас дітей антонімами, образними висловами, прислів’ями. Розвивати мову, мислення, пам'ять. Виховувати чуйне, добре ставлення до інших людей.
Матеріал: свічка, зерно, сонце з промінцями, оповідання В.Сухомлинського «Гарні слова і гарні діла», горщик з землею, схеми оповідання, доріжка, квітка, ноутбук, музичний супровід.
Інноваційні технології: «Мнемотехніка», ідеї В.О.Сухомлинського.
Хід
    1.-Добрий день, діти! Я вас рада всіх бачити. Давайте привітаємося і побажаємо один одному доброго дня.
Станем разом ми у коло,
Скільки друзів, глянь навколо.
Руку дружби простягну,
З другом сварку не почни.
Бо всі ми разом, ти і я.
Всі ми дружная сім’я.

(Пальчикова гімнастика)
     2. –Діти, сьогодні у нас незвичайна гостя. А хто вона?(свічка). А давайте з нею привітаємось. Доброго ранку, свічко! Піднесіть руки до свічки, чи ви відчуваєте тепло? Чому? Тож  протягніть руки і відчуйте тепло моїх рук, а я ваших. Це тепло іде від наших сердець і кожен його запалює по своєму - добротою, коханням…
     3.-Діти, що таке добро?(відповіді дітей).Добрі слова виражаються у добрих ділах. Тож я сьогодні пропоную подорожувати вам зі мною по стежині доброти.
    4.-А зараз я хочу запросити вас до читального залу. Проходьте, будь ласка, займайте вільні місця.
        - Послухайте оповідання В.О.Сухомлинського «Красиві слова і красиві діла»( читання оповідання 2 рази.)
        Запитання за змістом оповідання, пояснення незрозумілих слів, повторне читання.
-А зараз виберіть схему сторінки оповідання і за цими схемами ми будемо складати оповідання (складання оповідання дітьми за інноваційною технологією «Мнемотехніка»).
    6. Зустріч сонечка
    -Ой. Чую хтось плаче(Голос сонечка)
     - Було я сонечко веселе, світило всім і навкруги та промінці я розгубило, допоможіть мені ви всі (антоніми)
1.     Зло-добро,
2.     Сльози-усмішка
3.     Гірко-солодко
4.     Горе –радість
5.     Біда-щастя
6.     Лихо-добро
7.     Сумно-весело
8.     Печаль –сміх
9.     Погано – добре
10. Хмара-сонце
 Так весело стало, так хочеться розважитись. Сонечко  дякує і пропонує з ним затанцювати.
7.Музична пауза «Ясне сонце»
8. Гра «Репортери»
-         Ой, як гарно стало. І доріжку нам сонечко освітило. Я пропоную пройти доріжкою доброти.
-         Ми потрапили з вами на телеканал, тому що саме час розпочинати програму «Доброти».
5.-УВАГА!УВАГА! В ефірі канал доброта. Сьогодні каналу потрібні репортери. Тож мікрофон візьми і ситуацію роз’ясни (робота за слайдами).
- Ось і завершилась наша програма, а нам час повертатись.
9.-. Ой, квітка без пелюсток.
Сердитий вітер поздував всі її пелюстки? Тож давайте всі разом складемо квітку. Пелюстку візьми і прислів’я про добро розкажи.
 1.Роби добро воно перемагає зло.
2. На зло відповідай добром.
3.Добро радує око.
4.Все добре приймай , а від злого тікай.
5.Добро, як сонце гріє.
6.Добре слово, краще за мед.
7.Доброму скрізь добре.
8.Добре роби, добре буде.
9.Все добре - добром кінчається.
10. Світ не без добрих людей.

10.  – Поки ми допомагали квітці я взяла на полі горщик землі. Як ви гадаєте навіщо я набрала землі і зернятка? Тож я вам пропоную сьогодні кожному посадити зернину свого бажання
(діти садять зернини і загадують бажання добра).
  Ці бажання обов’язково збудуться тому що, вони від щирого серця.
-А ми, дітки, пам’ятаймо! Що добро виражається не тільки в красивих словах, а ще у чому?
- Нам час, тож прощаймося з гостями і побажаємо їм всього найкращого!
  
Конспект міні-заняття для старшої групи на тему: «Становлення людини  через твори В.О.Сухомлинського»                                                        
                                                                                               Платошина  Т.В. ,
                                                                                   вихователь Луганського ДНЗ
Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з творами В.О.Сухомлинського. Закріплювати уміння коротко переказувати твір, виділяти основну думку, заохочувати вирішувати проблемні запитання та ситуації, правильно будувати речення,  висказувати власну думку. Удосконалювати нові прийоми штампування та ниткографію. Розвивати мову, мислення, фантазію, пам'ять. Виховувати почуття турботи до ближнього, бажання завжди приходити на допомогу. Під час малювання звертати увагу на акуратне виконання роботи.
Хід заняття:
Організаційний момент.
Вихователь до дітей: - малята, я знаю що ви любите мандрувати. Тож сьогодні, запрошую вас відправитись в чарівний світ дитинства, який створив великий вчитель В.О.Сухомлинський. А чи знаєте ви, що зробив для дітей В.О.Сухомлинський? Що ж тоді вирушаємо в подорож.
( Підходимо  до дерева).
  Вихователь:  - ми прийшли з вами до осіннього саду. Погляньте яка чудова яблунька та на ній лише одне яблучко.
-Діти, пригадайте ми з вами читали такий твір. Як він називається?
- Хто прийшов до саду?
- Що дівчатка  побачили на дереві?
- Що трапилось далі?
- Чому вони передавали яблучко одна одній?
- Кому дівчатка  віддали яблучко?
- Чому мама була дуже рада?
-А чим  ви ділитесь з близькими чи рідними?
Вихователь: - малята, я пропоную вам зараз зробити щасливими багатьох мам. Давайте наше дерево прикрасимо яблучками. Нехай дітки прибігають,  зривають яблучка і пригощають своїх матусь. (Виконується колективна аплікація).
Вихователь: - давайте далі помандруємо. Подивіться, он там за садом стоїть будиночок. Там живе моя знайома дівчинка Галинка. Ходімо до неї в гості.(Ігровий момент. Підходимо до будинку. Стукаємо. Виходить лялька).
Вихователь:- добрий день, Галинко! Ми прийшли до тебе в гості.
Галинка: - добрий день! Малята, я вам рада, але прошу, будь – ласка, не шуміть бо бабуся відпочиває. У неї цілу ніч боліло серце.
Вихователь: - то ж, може ми підемо далі. Щоб не заважати бабусі.
Галинка:- ні, проходьте до моєї кімнати.
Вихователь: - малята, ми не зможемо погратися у веселі і шумні ігри. Але ми зможемо помалювати з Галинкою. В неї є фарби. Давайте залишимо бабусі чудовий подарунок. Розмалюємо гарні хустинки, щоб бабуся прикривала ними плечі.
(Діти  розмальовують хустинки на трикутній  формі).
Вихователь:- Галинко, ми у тебе відпочили, залишаємо бабусі подарунки. А нам час мандрувати  далі.  До побачення.
(Переходимо  до наступного простору).
Вихователь:- малята, подивіться яка чудова сонячна поляна. На ній кожного дня спіють сунички. І хлопчик Андрійко приходить збирати їх для Наталочки. А сьогодні чомусь суничок немає. А скоро прийде Андрійко. Треба допомогти хлопчикові. Ми зараз перетворимо сонячну галявину в суниці. (Малювання за допомогою штампів. Діти штампують сунички і листочки. По закінченню проводиться бесіда «Як я піклуюся про близьких які захворіли»).
Вихователь:- ну що ж, малята повертаємось додому. Метелик голосно:- підождіть…
Вихователь:- я чую, що хтось гукає нас тихим голоском.  Подивіться – це метелик. Що з тобою трапилось?
Метелик: - малята, допоможіть мені віддячити одній добрій дівчинці. Ось така історія трапилась зі мною. (Читання оповідання «Щоб метелик не наколовся»).
Малята я так хочу подарувати дівчинці гарні, казкові квіти. (Пропоную за допомогою ниткографії намалювати квіти. Малювання. Діти дарують роботи метелику).                  
   Вихователь: - ну,  що ж діти наша подорож скінчилася.
Що вам сподобалось? Які ми зробили з вами добрі справи?
(Підводиться  підсумок та аналіз заняття).

Луганський дошкільний навчальний заклад «Сонечко»
Казка – вистава за мотивами однойменного оповідання В.О.Сухомлинського 
«Одно-однісіньке в світі макове зернятко»

 Ведуча казки: Принесла бабуся в корзинці з городу спілі маківки. Макове зернятко (Ангеліна С.) – Куди це нас принесли?
Ведуча казки: Злякано зашепотіло в якісь маковій коробочці одне Цікаве Макове Зернятко.  Воно висунуло свою крихітну голівку у віконце, щоб глянути на двір і випало на землю.
(Звучить мелодія «здивування»)
Ведуча казки: Перед ним відкрився дивовижний світ.
Макове зернятко (Ангеліна С.)

Яка краса ось тут живе?
 Летять метелики на квіти,
 І ніжна музика пливе.
Прокинулось усе, радіє,
Живе, сміється і росте.
Ведуча казки: Але раптом Маковому Зернятку стало страшно. (Звучить мелодія «тривожна»)
Йому здалося що воно лишилося одне однісіньке в цілому світі. Зернятко заплакало (Плаче). І заснуло. Бачило дивовижні сни про золоту осінь.
Осінь:(Діана П.) Під мелодію ніжну по колу проходить ОСІНЬ
Ось я за сосною,
Ось і листя в’яне,
Осінь я …За мною
Ідуть густі тумани
Ранками імлиста,
В день – як позолота
Обриваю листя –
Це моя робота
Осінь я. Осоння
Листям засипаю,
Осінь… Трави сонні долу нагинаю.
(Під лагідну музику дитина накриває зернятко ковдрою)
Ведуча казки:  Сонечко в траві зійшло
Усміхнулось розцвіло (Виходить сонечко і співає пісню)
«Пісня – гра з сонечком»
Сонечко: Сергій Ж.
Я Сонечко тепле, привітне, ясне
І завжди я з тими, хто любить мене.
Дивіться, які у мене чарівні промінці
Лагідні, теплі, ясні.
(Виходять промінці)
Промінчик1. Єгор П.
Я промінь ласкавий
На шовкові трави
На луги квітчасті
На ставки у рясті
На озера сині,
На хатки пташині,
На поля пшеничні
На місця суничні.
Промінчик 2. Ангеліна Б.
Я промінчик серед гаю, Як стрічечка,
На квітці метелик, Як свічечка
Сонечко світить, квітують поля –
Добридень тобі, Україно моя!
Ведуча казки: Сонечко із промінчиками закружляли у грайливому таночку.

                   Виконання таночка дітьми.
Ведуча казки: Прокинулося Цікаве Макове Зернятко від сонячного тепла і веселощів промінців. (Зернятко потягується, піднімається, промінці міняють шапочку і знімають ковдру)
Ведуча казки: Цікаве Макове Зернятко підвило оченята і здивовано помітило, що замість голівки в нього зелений паросток а на вершечку  зацвіла велика червона квітка. Та  найбільше вона зраділа, що біля неї було багато макових квітів.

Макове зернятко (Ангеліна С.) – То я не одне однісіньке в світі!
Ведуча казки: Сказало Цікаве Макове Зернятко, і  на радощах заспівало.
Макове зернятко (Ангеліна С.)
Пісня: «Мак»
Ведуча казки:  У нашій казочці ролі виконували:                                         
                                       
 Макове зернятко –Ангеліна Семенюк
 Сонечко – Сергій Жмурко
Промінчики – Єгор Поверенов, Ангеліна Бранчук
 Осінь – Діана Пашковська

РОЛЬ ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ
У ПІДВИЩЕННІ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ПЕДАГОГІВ

В.Г.Сердюк, методист РМК КУ «Петрівський РЦОЗО»

У статті висвітлено роботу Луганського ДНЗ «Сонечко» як опорного закладу із використання і дальшого розвитку педагогічних ідей В.О.Сухомлинського.
Ключові слова: досвід, творчість, опорний, впровадження, розвиток, підвищення.

Базовий компонент дошкільної освіти спрямовує зусилля батьків, педагогів, психологів на розвиток творчого потенціалу дитини, що має свої особливості у дошкільному дитинстві, на своєчасне підтримання досягнень індивідуальної своєрідності неповторного шляху дитини, забезпечення психолого-педагогічного супроводу розвитку дитини у дошкільні роки [1, с. 6].
Педагогічний колектив Луганського дошкільного навчального закладу «Сонечко» творчо підходить до вирішення сучасних завдань та проблем дошкільної освіти, успішно реалізовує вимоги Базового компонента дошкільної освіти, нових програм, використовує сучасні освітні технології.  
Луганський ДНЗ «Сонечко» є опорним  закладом району з  творчого впровадження ідей В.О.Сухомлинського. Як опорний заклад він відіграє значну роль у системі науково-методичної роботи, є центром впровадження досягнень педагогічної науки та перспективного досвіду з вище означеної проблеми та забезпечує  підвищення професійної майстерності педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів  району. Свою діяльність опорний  заклад здійснює відповідно до координаційного плану роботи.
У системі безперервної освіти педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів району Луганський дитсадок є навчальною базою районного методичного кабінету.
Щороку на базі Луганського ДНЗ проводяться районні семінари-практикуми для різних категорій педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів району з актуальних питань: «Реалізація вимог Базового компонента дошкільної освіти шляхом використання  педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського», «Творчість педагога у впровадженні Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» з використанням спадщини В.О.Сухомлинського», «Створення кожній дитині сприятливих умов для оволодіння важливою наукою життя» тощо.
На семінарах-практикумах педагогічний колектив ділиться досвідом роботи щодо творчого використання і подальшого розвитку педагогічних ідей В.О.Сухомлинського, співпраці колективу з батьками вихованців і педагогами загальноосвітнього закладу, іншими закладами та установами. Особлива увага приділяється розвитку творчих здібностей педагогів та вихованців.
Значну роль у підвищенні компетентності педагогічних працівників відіграє консультпункт, що постійно працює на базі опорного закладу. Окрім цього, педагоги щедро діляться досвідом роботи під час проведення районних методичних заходів (конференції, Інтернет-конференції, Дні дошкілля тощо).
Досвід роботи педагогічного колективу з проблеми «Розвиток творчих здібностей дошкільнят шляхом використання педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського» вивчено районним методичним кабінетом та було представлено на виставці в рамках Всеукраїнського науково-практичного семінару з проблеми: «Гуманістична педагогіка В.О.Сухомлинського у реалізації цілісного підходу до формування особистості дошкільника», що відбувся у  жовтні 2012 року в КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».
Перспективний педагогічний досвід колективу Луганського дошкільного навчального закладу відображає тенденції розвитку дошкільної освіти на сучасному етапі, вдале використання педагогічних ідей В.О.Сухомлинського у роботі з дошкільнятами та їхніми батьками.
Методичні заходи, що проводяться із метою ознайомлення з досвідом роботи закладу, забезпечують підвищення компетентності педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів району, формують психологічну готовність педагогів до постійного професійного самовдосконалення і саморозвитку, оволодіння інноваційними технологіями.
Досвід є актуальним, так як опорний заклад забезпечує підвищення професійної майстерності педагогів дошкільних навчальних закладів району, спонукає їх до творчості, використання інноваційних технологій,  спадщини В. О. Сухомлинського. Надбання педагогічного колективу опорного закладу допомагають педагогам  успішно реалізовувати вимоги Базового компонента дошкільної освіти, нових програм та всебічно розвивати особистість дитини.
Педагоги дошкільних навчальних закладів району переконалися, що система роботи педагогічного колективу Луганського дошкільного навчального закладу відповідає сучасним вимогам та забезпечує результативність. Використовуючи ідеї видатного педагога В.О.Сухомлинського, вихователі Луганського дошкільного навчального закладу мають свій  власний стиль роботи, намагаються задовольнити інтереси дітей та плекати їхні здібності, максимально виявляючи індивідуальну неповторність кожного вихованця. Поради В.О.Сухомлинського допомагають педагогам зробити так, щоб враження Дитинства у їхніх вихованців залишилися в пам’яті на все життя.
У Луганському дошкільному навчальному закладі створено розвивальне середовище, організовано роботу гуртків: природничого, театрального, літературного, англійської мови, художнього, спортивного, тощо. 
До створення відповідних умов для дитячої творчості та широкого використання казки у роботі з вихованцями (слухання, інсценування, складання власних казок) спонукали слова видатного педагога В.О.Сухомлинського «Через казкові образи в свідомість дітей входить слово з його найтонкішими відтінками; воно стає сферою духовного життя дитини, засобами вираження думок і почуттів – живою реальністю мислення» [2, с. 171]. У роботі з вихованцями педагоги успішно використовують казки В.О.Сухомлинського для ознайомлення та закріплення знань дітей про природу, про взаємовідносини людини і природи, та з метою морального виховання. Педагогами оформлено альбом «Казки маленьких луганчан», працює театральний гурток, цікаво проводяться дні Казки, Книги, Землі, Мови.
У закладі цікаво проводяться тижні та декади В.О.Сухомлинського; конкурси та інші заходи. Вихованці закладу беруть активну участь та здобувають перемогу в районних дитячих фестивалях та конкурсах («Інгулецька росинка», «Дошкільня року»).
Педагоги дошкільного закладу турбуються про педагогічну культуру батьків, адже без них неможливо розв’язати жодної проблеми, що стосується навчання і виховання. Для батьків організовуються конкурси, виставки, лекторії, випуски газет, обмін досвідом сімейного виховання тощо. У вихованні обдарованої дитини надзвичайно важлива роль належить батькам, які створюють умови для її гармонійного розвитку: атмосферу любові, довіри, уваги до потреб та інтересів дитини. Спільно з батьками педагоги намагаються виховати у малят найкращі людські якості, сприяти індивідуальному розвитку кожної дитини, створити необхідні умови.
У закладі оформлено персональні виставки малюнків обдарованих дітей та роботи колективу вихованців, а також творчих робіт батьків та педагогів (м’які іграшки, картини, матеріали з досвіду сімейного виховання, портфоліо обдарованих дітей тощо).
Стало традицією проведення у закладі різноманітних конкурсів за участю педагогів, дітей та їхніх батьків. Конкурс «Малята очима батьків» був зорієнтований на перспективний досвід, на роботу з обдарованими дітьми та їхніми батьками, на систему заходів із упровадження спадщини В.О.Сухомлинського. На конкурс були представлені літературні твори батьків, що пронизані великою любов’ю і ніжністю до своїх дітей. Радість творчості отримали батьки, а педагоги в котрий раз переконалися в результативності співпраці.
Спільна робота дошкільного та загальноосвітнього закладів дає можливість не лише об’єднати зусилля, а й працювати на перспективу. Вся розпочата робота в Луганському дошкільному навчальному закладі продовжується в школі. Вчителі – не гості, а друзі, друга сім`я, яка віддає уміння, розум, сили, серце для того, щоб вихованці виросли розумними, талановитими, творчими і добрими людьми.
 Співробітництво керівника і вихователів, педагогів і батьків, дорослих і дітей  ефективно впливає на вихованців дитячого садка, вони стають лагідними, кмітливими, ростуть творчими особистостями.
 Завдяки спільній турботі педагогів, батьків, голови Луганської сільської ради та керівництва СВК «Агрофірма «Маріампольська», для маленьких луганчан створено умови для розвитку творчої особистості, а для педагогів є можливість працювати творчо та натхненно, виховуючи Людину майбутнього: розумну, творчу та щасливу. Колектив Луганського ДНЗ є неодноразовим переможцем районних та обласних конкурсів. 
Досвідом роботи педагоги Луганського дошкільного навчального закладу «Сонечко» щедро діляться з колегами. Свої досягнення вони демонструють на виставках, святах, конкурсах, конференціях та інших заходах. Зокрема, на районних конференціях педагоги обмінюються  досвідом (виступи, звіти, виставки, відеофільми, спільний виступ педагогів та дітей). Окрім педагогів у районних конференціях з дошкільної освіти активну участь беруть батьки вихованців  закладу, вони діляться досвідом сімейного виховання, результатами співпраці батьківської громадськості та педагогів. Педагоги Луганського ДНЗ взяли активну участь у районній науково-практичній конференції та педагогічних читаннях «Розвиток творчої особистості: діалог із В.О.Сухомлинським».
На обласному семінарі методистів районних, міських методичних кабінетів (центрів), які відповідають за дошкільну освіту з проблеми «Створення умов для формування особистісної зрілості дитини в процесі реалізації Базового компонента дошкільної освіти» (травень 2014 р.) було представлено досвід роботи педагогічного колективу Луганського дошкільного навчального закладу «Сонечко».
Матеріали з досвіду роботи педагогічного колективу друкуються на сторінках періодичних видань (району, області, України).
 Досвід роботи педагогічного колективу опорного закладу є прикладом для наслідування, оскільки система роботи зорієнтована на особистість педагога та дитини, підвищення майстерності педагогів, розвиток здібностей вихованців, творче використання педагогічних ідей В.О.Сухомлинського.
Отже, вивчення і впровадження досвіду В.О. Сухомлинського в практику роботи сучасних дошкільних закладів є цінним для педагогів, які прагнуть виховувати дітей справжніми людьми, здатними творити добро і красу на рідній землі [3, с. 67- 82].
 Слова В.О.Сухомлинського «Ми сподіваємося, що педагогічні колективи, які запозичують наш досвід, не будуть механічно копіювати його деталі. Творче впровадження досвіду – це розвиток педагогічних ідей, а також формування власних педагогічних переконань. Саме цей шлях допоможе нам підняти роботу на рівень вимог, які ставить життя» успішно реалізовані педагогічним колективом Луганського ДНЗ «Сонечко».
Список використаних джерел
             1. Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція) / А.М.Богуш.- Київ: 2012.С. 63
2. Сухомлинський В.О. Серце віддаю дітям / В.О. Сухомлинський // К. : Рад. школа, 1988. – С. 171.
3. Тарапака Н.В. // Педагогічні погляди В.О. Сухомлинського на проблему емоційно-ціннісного розвитку дітей переддошкільного віку // Н.В.Тарапака / Кіровоград, 2012. – С. 67-82.



1 коментар: